Het gezicht achter Pzzt Personeel & Communicatie ben ik, Patty den Ouden. Ik ben getrouwd en moeder van drie kinderen in de leeftijd van 6 t/m 13 jaar. Met mijn gezin woon ik in de mooiste vestingstad van Nederland, Gorinchem. Na jaren in loondienst gewerkt te hebben werk ik sinds 2015 met veel plezier als zelfstandig ondernemer. In deze tijd heb ik veel ervaring opgedaan en daaruit is mijn bedrijf Pzzt Personeel & Communicatie ontstaan. Een bedrijf waarin mijn passie voor schrijven én mijn liefde voor het HR vak perfect samen gaan.

Mijn achtergrond
Al van jongs af aan ben ik dol op het schrijven van teksten, verhalen en gedichten. Wanneer iemand aan mij vroeg wat ik later wilde worden, dan riep ik steevast: “Schrijfster!” Toch heb ik na het afronden van de havo eerst een andere weg gekozen en heb ik de HBO opleiding Toeristisch Management gevolgd. Dit vooral vanwege mijn interesse voor vreemde talen. Door mijn stage en afstudeerstage bij een sport- & leisurecentrum ben ik na afronding van mijn opleiding de recreatiebranche ingerold waar ik na mijn afstuderen nog bijna 1,5 jaar gewerkt heb. Tijdens mijn werkzaamheden daar kwam ik in aanraking met personeelszaken. Dit vond ik zo interessant dat ik besloot om een opleiding in deze richting te volgen en ben ik uiteindelijk op de HR backoffice van een groot accountantskantoor terecht gekomen waar ik met veel plezier gewerkt heb. Daar leerde ik meer over de salarisadministratie en nog een nieuwe interesse was geboren. Ik heb de PDL opleiding gevolgd en afgerond en heb daarna bij een tweetal accountantskantoren gewerkt als salarisadministrateur voor klanten, waarbij ik ook HR advies mocht geven. Een mooie combinatie voor mij. Helaas ben ik in 2014 burn-out geraakt en heb ik mijn baan als salarisadministrateur moeten opzeggen. Ik koos ervoor om eerst te herstellen, zonder re-integratieverplichtingen, en daarna verder te kijken naar wat ik nu echt wilde. Als eerste stap in mijn herstel ben ik weer gaan schrijven. Voor mezelf, om mijn hoofd leeg te maken, voor de cursus blogs en columns schrijven die ik in die tijd ben gaan volgen, maar uiteindelijk ook voor een lokale krant waarvoor ik van 2015 t/m 2019 een wekelijkse nieuwscolumn mocht schrijven. Was ik eindelijk toch nog de schrijfster die ik vroeger al wilde worden! Dit leidde in 2020 tot mijn bedrijf Den Ouden Teksten, want hoewel de krant waarvoor ik schreef ophield te bestaan, was ik zeker nog niet klaar met schrijven. In de periode van herstel kwam ook het beroep van professional organizer op mijn pad en besloot ik in 2015 na een opleiding hiervoor aan de slag te gaan als zelfstandig professional organizer voor particulieren via mijn eigen bedrijf Alblas Coaching & Organizing. Eerst voor diverse klanten, om zo ervaring op te kunnen doen, uiteindelijk vooral voor klanten in de zorg (via de Wmo). Via dit bedrijf werkte ik van 2016 tot 2023 ook als HR adviseur op zzp-basis voor een GGZ-praktijk.

Waarom Pzzt Personeel & Communicatie?
Hoewel ik het beroep professional organizer nog steeds heel mooi en waardevol vind, heb ik toch gemerkt dat mijn passie en kracht vooral liggen op het gebied van personeel en communicatie. Daarom heb ik besloten om met ingang van 2023 mijn twee bedrijven bij elkaar te voegen en verder te gaan onder de naam Pzzt Personeel & Communicatie. Mocht je je afvragen waar Pzzt voor staat: personeelszaken en zakelijke teksten. Vanuit Pzzt Personeel & Communicatie ga ik graag aan de slag voor diverse opdrachtgevers, want het is juist de afwisseling die het werk als zzp’er zo leuk maakt!